خوش دست ۵ اینچی؛ بررسی گوشی جدید و پرطرفدار LG Optimus G2 + عکس
خوش دست ۵ اینچی؛ بررسی گوشی جدید و پرطرفدار LG Optimus G2 + عکس
یک شنبه 12 آبان 1392 ساعت 13:41 | بازدید : 1838 | نویسنده : منو نشناسی بهتره اره؟ | ( نظرات )

وش دست ۵ اینچی؛ بررسی گوشی جدید و پرطرفدار LG Optimus G2 + عکس

ال جی با معرفی مدل G2 سروصدای بلندی را در دنیای تلفن‌های هوشمند بر پا کرد و توانست طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند.

 

به گزارش پاتوق پلاس؛  امروز به بررسی این تلفن هوشمند پرداختیم تا شما را به طور کامل با این تلفن آشنا کنیم.

طراحی:

G2 یک تلفن زیباست و از نظر وزن و ابعاد نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. ابعاد این تلفن هوشمند ۱۳۸٫۵ × ۷۱ × ۸٫۹mm است و وزن آن ۱۴۳ گرم می باشد.

1689776_572
یکی از مواردی که در نگاه اول نظر همگان را به خود جلب می کند لبه های این تلفن هوشمند است چرا که هیچ دکمه ای در لبه های آن تعبیه نشده است. محل ورود سیم کار نیز کاملا هم سطح با بدنه است و کمپانی ال جی در این مورد از طراحی معروف محل ورودی سیم کارت شرکت اپل بهره برده.

1687750_859

1690030_570

در چهار گوش G2 با انحنای زیبایی روبرو هستیم که صفحه نمایش را در خود جای داده است. با وجود این طراحی و با در نظر گرفتن وزن و ابعاد، این تلفن هوشمند یکی از مدل های ۵ اینچی خوش دست بازار به حساب می آید. در لبه پایین این گوشی هوشمند جک ۳٫۵ میلیمتری و درگاه microUSB و البته اسپیکرهای قدرتمندی تعبیه شده است.

1689780_783

اما نکته جالب دکمه پاور و کلیدهای صداست که در پشت گوشی و زیر دوربین اصلی جانمایی شده اند.

1689781_900

هرچند که برای اولین بار خود ما نیز بنا به عادت روی لبه های گوشی به دنبال این دکمه ها بودیم ولی انتقال این دکمه ها به پشت دستگاه خود یک نوآوری محسوب می شود. پس مواظب اعصاب خود باشید چون تا به این تغییر عادت کنید کمی طول خواهد کشید.

سخت افزار
ال جی برای عقب نماندن از دیگر رقبای خود ، G2 را به سخت افزار قابل قبولی تجهیز کرده است. چیپست به کار رفته در این مدل ساخت کمپانی Qualcomm یعنی Snapdragon 800 است که شامل یک پردازنده ۴ هسته ای Krait 400 با فرکانس ۲٫۲۶ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 330 و البته ۲ گیگابایت رم می‌باشد.

1690031_989

در بخش صفحه نمایش هم مشخصات قابل قبولی به چشم می خورد. در این مدل یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی از نوع True HD-IPS و با کیفیت Full HD 424 پیکسلی به کار گرفته شده است. بنا بر اعلام ال جی در این نمایشگر از Graphic Ram یا GRAM نیز استفاده شده که موجب کاهش مصرف انرژی در هنگام کاربری آن می‌شود.

1690029_427

سطح این نمایشگر را گوریلا گلاس پوشانده که همین باعث یک دست شدن صفحه نمایش شده است. نمایش رنگ ها در این صفحه نمایش برخلاف SuperAMOLED  کاملا واقعی است و یکی از مزایای گوشی جدید ال جی نیز محسوب می شود.

1687748_671

در این تلفن هوشمند بنا به رسوم حاکم از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است . البته به جز چند تلفن هوشمند دیگر که دوربین آن ها تا بیش از ۲۰ مگاپیکسل هم پیشروی کرده است. با این حال این دوربین رایج در میان تلفن های هوشمند یک دوربین قابل قبول است. این دوربین مجهز به لرزش گیر اپتیکال و فوکوس خودکار ۹ نقطه‌ای است. ال‌جی یک محافظ از جنس یاقوت را هم برای جلوگیری از آسیب دیدن این دوربین تعبیه کرده است. این دوربین جواب خود را به خوبی پس داده و طی آزمایشی که در حالت های مختلف با آن انجام دادیم ما هم آن را تایید می کنیم. در کنار این دوربین یک فلاش LED قدرتمند به کار گرفته شده که تا حد زیادی نویز موجود در تصاویر را از بین می برد. همچنین از یک دوربین ۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین دوم در این گوشی استفاده شده است.
نکته دیگری که در تلفن های هوشمند اهمیت زیادی دارد بخش نیروی آن است. در این مدل یک باتری لیتیوم پلیمری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به کار رفته است. شما می توانید تقریبا ۲ روز با یک بار شارژ از تمام امکانات این گوشی هوشمند با آسودگی خاطر استفاده کنید.

1689778_297

نرم افزار
نسخه ۴٫۲٫۲ از سیستم عامل اندروید گوگل، بر روی این گوشی قرار گرفته است.  همچنین رابط کاربری Optimus UI با کمی تغییرات و امکانات قابل قبولی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

1687853_152

چند قابلیت خوب و جالب مثل، حالت میهمان (guest mode)که اگر نمی‌خواهید شخصی تصاویر خصوصی شما را ببیند به نوعی که با تعریف یک حالت بر روی گوشی خود از این پس هر کسی جز شما وارد شود، فقط می تواند به تعداد محدودی از برنامه ها دسترسی داشته باشد.

1687859_331

قابلیت (Answer Me) که وقتی گوشی را برمی‌دارید و به سمت گوش می‌برید به صورت خودکار تماس پاسخ داده می‌شود .

قابلیت  (Quick Remote)که از IR blaster  برای کنترل دستگاه تلویزیون خانگی و دیگر وسایل صوتی و تصویری خانه شما استفاده میکند.

1687856_782

یکی از قابلیت‌های خوب و جالب دیگر Slide Aside است که اساساً به شما امکان می‌دهد از ۳ انگشت برای لمس کششی استفاده کنید تا برنامه‌ای که دیگر لازم ندارید را ببندید.
این امکان نیز برای شما وجود دارد که اگر از شکل منوهای گوشی خوشتان نیامد با نگه داشتن انگشتتان بر روی ایکون مورد نظر آن را تغییر دهید.

1690192_856

قابلیت‌های Smart Screen و Smart Video که مشابه آن در گوشی های کمپانی سامسونگ هم به کار گرفته شده بود نیز در این گوشی هوشمند وجود دارد. به این صورت که دوربین دوم صورت کاربر را شناسایی می کند و با هر چرخش صورت فیلم قطع و پس از بازگشت شروع به پخش می کند.

1690208_673

یکی دیگر از امکانات نرم افزاری این تلفن هوشمند سفارشی کردن منوهاست . فقط کافیست به منوی تنظیمات و سپس بخش Display رفته و آیتم Front Touch Buttons را برای مشاهده تمامی گزینه های پیش روی تان بفشارید.

1690222_892

اجازه بدید چند مورد از قابلیتهای این تلفن هوشمند را که پیشتر ال جی منتشر کرده بود را با هم مرورکنیم:

صفحه‌نمایش هوشمند (Smart Screen): ال‌جی G2 از قابلیت Smart Screen برخوردار است. وقتی می‌خواهد به خواب رود ابتدا تلاش می‌کند تا چشمان شما را تشخیص دهد و اگر موفق بود، آیکون چشم روی پنجرۀ اعلان‌ها ظاهر می‌شود.

قابلیت KnockOn: برای اینکه قابلیت KnockOn همیشه عمل کند، دوبار ضربه بر روی صفحه‌نمایش گوشی لازم است تا گوشی از خواب بیدار و روشن ‌شود. به نظر می‌رسد قسمت بالای G2 بیشتر از قسمت‌های دیگر به ضربۀ KnockOn گوش می‌دهد.

نمایش دسکتاپ: با استفاده از مجری برنامه‌ها می‌توانید همۀ برنامه‌های کاربردی را با حرکتی مخالفِ نیشگون گرفتن (باز کردن انگشت شست و اشاره از هم) مخفی کنید تا تنها تصویر پس زمینه روی صفحۀ اصلی نمایش داده شود.

عملکردهای سریع: وقتی صفحه‌نمایش خاموش است، کلید کم کردن صدا را سه ثانیه نگه دارید تا به سرعت به دوربین دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید همان کلید را برای عکس گرفتن نیز فشار دهید. همین طور با فشار دادن کلید زیاد کردن صدا و نگه داشتن آن به مدت سه ثانیه، برنامۀ Quick Note باز می‌شود.

مضامین پیامک‌ها: برای اینکه مضمون یا رنگ و لعاب پیامک‌های خود را در برنامۀ پیام (Messages) تغییر دهید به بخش فهرست (Menu) بروید و در آنجا گزینۀ تنظیمات را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید مضامین مکالمه (Conversation Theme) را ببینید. در همین جاست که می‌توانید از تصویر پس‌زمینۀ خود یا مضامین پیش‌فرض برای سفارشی کردن برنامۀ پیامک استفاده کنید. حتی می‌توانید برای هر مخاطب مضمون و تصویر پس‌زمینۀ متفاوتی اختصاص دهید.

ثبت آسان تصویر صفحه‌نمایش: در G2 کلیدهای تنظیم صدا و خاموش/روشن (Power) به طور منحصربه‌فردی در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. به همین علت، ممکن است تا زمانی که عادت نکرده‌اید، در ابتدا ثبت تصویر آسان نباشد. برای تسهیل ثبت تصویر صفحه‌نمایش، با عملکرد لمس کششی و کشیدن به سمت راست، در قسمت پایین صفحه‌نمایش، به QuickMemo دسترسی پیدا می‌کنید. از آنجا می‌توانید صفحه را ذخیره کنید یا به اشتراک گذارید.

ذخیرۀ بی‌سیم: برای استفاده از ذخیرۀ بی‌سیم، حتماً باید متصل به شبکۀ بی‌سیم باشید و سپس آن را از طریق پایین کشیدن نوار اعلان فعال کنید. بعد از آن، این قابلیت به شما امکان می‌دهد به دستگاه خود به عنوان یک شبکۀ اشتراک‌گذاری دسترسی داشته باشید. وقتی برنامه را در گوشی باز کردید راهنمایی‌هایی برای آدرس IP و رمز عبور خواهید دید. پس از وارد کردن آن، می‌توانید به قسمت تنظیمات بروید و رمز عبور را تغییر دهید.

برای اینکه کمی پیشرفته‌تر شوید، می‌توانید یک آدرس ثابت IP روی دستگاه تنظیم کنید. در نتیجه، اطلاعات ورود شما ثابت باقی خواهد ماند و شما می‌توانید یک میانبر برای ذخیرۀ بی‌سیم خود در کامپیوترتان ایجاد کنید.

تصاویر تمام‌صفحه: باور کنید یا نه W10M یا (۱۰ مگاپیکسل عریض) اندازۀ ایده‌آل برای مشاهدۀ تصویر در گوشی شما است. اندازۀ ۱۳ مگاپیکسل با نسبت تصویر ۴:۳ است. از آنجا که ال‌جی G2 و بیشتر گوشی‌های HD نسبت تصویر ۱۶:۹ دارند ثبت تصویر ۴:۳ منجر به نوارهای سیاه در کنار تصویر می‌شود. قطعاً عدد مگاپیکسل می‌تواند بالاتر باشد اما فقط تصویر به شکل تمام‌صفحه دیده نمی‌شود.

مدیر کلیپ‌بورد: ال‌جی G2 از قابلیت مدیر کلیپ‌بورد برخوردار است. هر چیزی که کپی کنید، مثل تصویر، در کلیپ‌بورد می‌ماند. برای دسترسی به کلیپ‌بورد، یک کادر متن خالی پیدا کنید، انگشتتان را فشار دهید و نگه دارید و در آخر با انتخاب بخش کلیپ‌ها مستقیماً به کیپ‌بورد هدایت می‌شوید.

حذف گالری/ حالت اشتراک: وقتی برنامۀ گالری باز است و شما روی یک تصویر حرکت نیشگون را انجام می‌دهید، حالتی ایجاد می‌شود که می‌توانید به سرعت تصاویر را با حرکت کشویی به سمت پایین یا بالا حذف کنید یا به اشتراک گذارید.

مشخصات کلی:

یک سیم کارته – وزن : ۱۴۳ گرم
پردازنده:Qualcomm Snapdragon 800 Chipset Quad-Core Krait 400 CPU 2.26GHz GHz
صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع True HD-IPS + LCD – سایز صفحه نمایش: ۵٫۲ اینچ – دارای رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ – تراکم پیکسلی: ۴۲۴ ppi
حافظه:حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت – حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت
شبکه های ارتباطی:۳G – 4G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – NFC – بلوتوث
دوربین:۱۳٫۰ مگاپیکسل – دوربین مکالمه ویدئویی – فوکوس اتوماتیک – فلاش
صدا:فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری:

سیستم عامل Android نسخه v4.2.2 JellyBean – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات:رادیو – قطب نما – باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

قیمت:  ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان

G2 یک گوشی بسیار قدرتمند است که مزایای آن معایبش را پوشش می دهد . البته نظرات در مورد محاسن و معایب کاملا متفاوت است شاید از نظر برخی اسباب کشی دکمه ها به خانه جدید عیب به حساب بیاید اما از نظر ما این مسئله یک نوآوری جالب است. این گوشی دارای یک دوربین قدرتمند است با کلی امکانات نرم افزاری قابل قبول و همچنین سخت افزار مناسب آن باعث می شود تا این گوشی در میان تیم خوبان بازار قرار گیرد.


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

امتیاز شما راجع به وبلاگ مهمه

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 82
بازدید ماه : 2105
بازدید کل : 2502341
تعداد مطالب : 409
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود نکته و... و آدرس mohammadrezas56.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 409
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 13

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 82
:: بازدید ماه : 2105
:: بازدید سال : 9278
:: بازدید کلی : 2502341